Tuesday 15 October 2013

Memorikah bayangan-bayang ini atau permainan mindaku?

Aku susah nak lupa akan perkara-perkara lepas, malah aku selalu ingat sesuatu yang terjadi dan boleh jelaskan sesuatu cerita lepas secara detail. Kadang aku juga didatangi flash-flash seolah-olah ianya adalah memori. Yang menghairankan ialah itu semua bukan milik aku. Samada benar itu memori ataupun sekadar imaginasi ataupun mainan minda, aku pun tak tahi.

~~~~
Bayangan 1

Dulu aku pernah diterbayang seorang wanita melayu bertengkolok, beliau menggosokkan badan kuda tunggangannya lalu dilibas tali menuju kekawasan pergunungan. Setelah tiba, beliau menambat kudanya pada sebatang pokok. Lalu prang yang bersarung diikat ketat di pinggang, dan menggalas panah-panah untuk dikendong dan kemudiannya beliau masuk kedalam hutan bersama tujuannya.

~~~~
Bayangan 2

Seorang jelitawan yang cantik, menjadi pujaan lelaki dizamannya, ramai lelaki telah bersamanya namun beliau tidak puas, beliau merasakan cinta itu tidak pernah cukup untuknya. Sampai tia suatu hari beliau telah jatuh cinta pada seorang lelaki. Beliau dijadikan sebagai seorang perempuan simpanan lelaki tersebut. Walaupun beliau hanyalah seorang perempuan simpanan, beliau sangat gembira kerana dapat bersama lelaki yang dicintainya. Malah ramai lelaki-lelaki kaya dan berpangkat tinggi yang ingin memperisterikan beliau, tetapi ditolak kerana cintanya pada lelaki itu. Dan akhirnya beliau ditinggalkan keseorangan dan akhirnya beliau membunuh diri.

~~~~
Bayangan 3

Seorang wanita berambut perang, bermata biru yang merupakan seorang yang periang, Sedang berada di funfair bersama-sama teman lelakinya.

Bayangan ketiga tergantung kerana bayangan ini baru saja datang beberapa hari yang lalu. Hurm... aku tak pasti kenapa 3 wanita ini muncul dalam bayangan aku samaada aku tidur mahupun ketika aku termenung. Aku tak dapat jelaskan semua ni, aku harap mereka tidak akan datang kepada aku untuk meminta sesuatu yang aku tak dapat berikan.

No comments:

Post a Comment