Friday 10 January 2014

Hujan Malam :)

Kala malam yang sunyi lagi kegelapan
Semuanya masih tidur
Aku bangkit memerhati dijendela
Lalu aku turun keluar
Bermandikan air hujan aku berlari-lari
Tiada siapa yang menghalang
Maluku tiada, tiada yang melihat melainkan Dia.

Senyumku terbit
Seperti si pelangi yang amat jarang sekali muncul
Kini ia bersinar lagi
Aku gembira menantikan hujan di malam hari
Lalu aku bernyanyi dengan senang hati

Tika yang lain masih tidur lena di mimpi
Aku gembira menjadi diriku
Tiada siapa yang tahu
Aku tak perlu ada yang tahu
Yang tahu pun belum tentu mengerti
Aku bahagia begini

Tika malam itu
Aku menjerit dalam hujan
Menjerit kegembiraan
Ahhh.. pedulikan tiada siapa yang mendengar
Mereka asyik dibuai mimpi
Ada juga yang mati

Habis basah badanku tak aku peduli
Aku menari-nari, berpusing-pusing dalam hujan
Menyanyikan lagu gembira
Seperti si puteri yang menari di persembahan rajanya
Sungguh girang sekali aku
Ku akan selalu menantikan waktu-waktu begini


^^

No comments:

Post a Comment